Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Cloud: Πρέπει να το φοβόμαστε?


Cloud
Τους τελευταίους μήνες έχετε βαρεθεί να ακούτε την λέξη «Cloud» και να διαβάζετε για τις νέες υπηρεσίες που ξεπηδάνε συνέχεια και περιστρέφονται γύρω από το «Σύννεφο». Dropbox και Amazon έχουν ήδη δώσει το στίγμα τους με τις υπηρεσίες τους που είναι online ενώ η Apple και η Google ετοιμάζουν πυρετωδώς τις δικές τους ολοκληρωμένες προτάσεις. Μάλιστα, η Google έχει ήδη παρουσιάσει κάποια κομμάτια της Cloud – oriented πολιτικής που θέλει να ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια. GMail, YouTube, Google Docs, Google Contacts και το πρόσφατο Google Chrome OS δείχνουν ξεκάθαρα το μονοπάτι που έχει πάρει ο γίγαντας της αναζήτησης. Γιατί όμως όλοι λατρεύουν το cloud και θέλουν να αποκτήσουν ένα κομματάκι του?
Ο πολιορκητικός κριός είναι οι ατελείωτες δυνατότητες που προσφέρουν στον χρήστη. Έχοντας κανείς όλα του τα δεδομένα στο cloud, οι σκληροί δίσκοι με τις τεράστιες χωρητικότητες θα μοιάζουν.. άχρηστοι. Έχοντας όλα μας τα δεδομένα online, δεν θα χρειάζεται να κουβαλάμε μαζί μας έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο ή ένα USB Flash για να μεταφέρουμε αρχεία. Θα κάνουμε log-in και όλα τα αρχεία μας θα είναι διαθέσιμα προς download άμεσα.
Τα p2p δίκτυα θα μεταλλαχθούν και θα κάνουν το instant sharing πραγματικότητα. Πλέον, δεν θα χρειάζεται να περιμένουμε άπειρες ώρες μέχρι να κατέβει η ταινία από τον υπολογιστή κάποιου χρήστη στην άλλη άκρη της Γης γιατί η μεταφορά θα γίνει από τον cloud δίσκο του απομακρυσμένου χρήστη στον δικό μας cloud δίσκο. Ο χρόνος μεταφοράς θα είναι τρομακτικά μικρός ενώ εμείς θα μπορούμε άμεσα να δούμε την ταινία. Όσο σπάνια κι αν είναι αυτή, ανεξάρτητα με το πόσα άτομα την αναζητούν ταυτόχρονα. Το ίδιο ισχύει για τα τραγούδια και τα e-books. Πραγματικά άμεσο sharing χωρίς καμία αναμονή.
Ακόμα, με την μεταφορά όλων των δεδομένων μας στο cloud, η διαδικασία του backup θα είναι πλέον ανούσια. Ό,τι κι αν συμβεί στον υπολογιστή, τα δεδομένα δεν θα χάνονται και θα έχουμε πρόσβαση σε αυτά απλά κάνοντας log-in από κάποιον άλλον υπολογιστή. Όταν υλοποιηθεί αυτό, τα laptops θα είναι πρακτικά.. άχρηστα! Είτε δουλεύουμε στον σταθερό υπολογιστή του σπιτιού μας, είτε στο γραφείο, είτε σε κάποιο internet cafe, δεν θα υπάρχει καμία διαφορά. Ακριβώς το ίδιο desktop, ακριβώς οι ίδιες εφαρμογές, ακριβώς τα ίδια αρχεία. Το μόνο που θα αλλάζει είναι το hardware.
Τι έχουν να κερδίσουν όμως όλες οι εταιρίες εκτός από ικανοποιημένους και χαρούμενους πελάτες? Γνώση. Θα ξέρουν τα πάντα για εμάς τόσο απλά και εύκολα. Με ποιους φίλους μας έχουμε φωτογραφίες μαζί, σε ποια μέρη έχουμε βρεθεί, ποιοι ηθοποιοί και ποιες ταινίες μας αρέσουν, τι μουσική ακούμε, πότε την ακούμε, ποια προγράμματα μας βολεύουν και ποια όχι, τα βιβλία που διαβάζουμε. Θα τους δώσουμε ολοκληρωτική πρόσβαση στην digital ταυτότητα μας. Το Facebook απέδειξε πόσο εύκολο είναι οι άνθρωποι να δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τώρα όλοι μαζί προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν.
Μέσα στα επόμενα χρόνια, παντού γύρω μας θα υπάρχουν recommendation engines, ο πόλεμος έχει ξεκινήσει, το Google με το Facebook ήδη παλεύουν ενώ οι υπόλοιποι αρχίζουν, με μεγάλες κινήσεις, να συμμετέχουν στον πόλεμο για τον κυρίαρχο της επόμενη web-εποχής..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου