Αρκετά sites σήμερα υποστηρίζουν πως, άθελα της, η Google αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο «social δίκτυο της» σε ένα screenshot της. Η πραγματικότητα μάλλον απέχει λίγο από τη συγκεκριμένη φήμη.
Μια φήμη που ξεκίνησε να «παίζει» αρκετά στο Internet σήμερα, θέλει την Google να αποκαλύπτει, άθελα της, ένα κομματάκι του πολυαναμενόμενου, φημολογούμενου social network της. Η φήμη ξεκίνησε από ένα διαφημιστικό video που προβλήθηκε στην Αμερική από την Google, όπου, ανάμεσα σε άλλα, στο χώρο όπου συνήθως «κατοικούν» τα πλήκτρα των extensions του δημοφιλούς browser της, Chrome, βρίσκεται και ένα νέο, «απροσδιόριστο» που αναγράφει «+1». Μόνο που, αν και μάλλον η δυνατότητα του «+1» θα ενσωματωθεί με κάποιο τρόπο στο social δίκτυο που… «ψήνει» εδώ και καιρό, η ίδια δεν είναι κάτι νέο ή κρυφό.
Για του λόγου το αληθές, επισκεφθείτε αυτή τη διεύθυνση και δηλώστε πως θέλετε να συμμετάσχετε στο «πείραμα» του «+1» που η Google έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες! Τι είναι; Ένας νέος τρόπος αξιολόγησης των sites που παρουσιάζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων της Google Search, ο οποίος βασίζεται στη «δύναμη της μάζας» και, ταυτόχρονα, αναμένεται πως θα επεκταθεί με social στοιχεία. Και δεν είναι «μυστικό», αλλά κάτι που είχε αναφέρει η ίδια η Google όταν είχε ανακοινώσει το project!
Κάνοντας ένα μικρό… ταξίδι στο παρελθόν, οι… γηραιότεροι ίσως θυμούνται πως παλιά δεν είχαμε «search engines» στο Internet, αλλά Indexing sites – όχι διαφορετικά από αυτά όπου σήμερα συναντά κανείς… torrents και αρχεία από τα newsgroups! Έτσι, μάλιστα, ξεκίνησε την «καριέρα» του και το -ακόμη αρκετά δημοφιλές- Yahoo, πριν «μεταλλαχτεί» σε «Yahoo search».
Μια φήμη που ξεκίνησε να «παίζει» αρκετά στο Internet σήμερα, θέλει την Google να αποκαλύπτει, άθελα της, ένα κομματάκι του πολυαναμενόμενου, φημολογούμενου social network της. Η φήμη ξεκίνησε από ένα διαφημιστικό video που προβλήθηκε στην Αμερική από την Google, όπου, ανάμεσα σε άλλα, στο χώρο όπου συνήθως «κατοικούν» τα πλήκτρα των extensions του δημοφιλούς browser της, Chrome, βρίσκεται και ένα νέο, «απροσδιόριστο» που αναγράφει «+1». Μόνο που, αν και μάλλον η δυνατότητα του «+1» θα ενσωματωθεί με κάποιο τρόπο στο social δίκτυο που… «ψήνει» εδώ και καιρό, η ίδια δεν είναι κάτι νέο ή κρυφό.
Για του λόγου το αληθές, επισκεφθείτε αυτή τη διεύθυνση και δηλώστε πως θέλετε να συμμετάσχετε στο «πείραμα» του «+1» που η Google έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες! Τι είναι; Ένας νέος τρόπος αξιολόγησης των sites που παρουσιάζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων της Google Search, ο οποίος βασίζεται στη «δύναμη της μάζας» και, ταυτόχρονα, αναμένεται πως θα επεκταθεί με social στοιχεία. Και δεν είναι «μυστικό», αλλά κάτι που είχε αναφέρει η ίδια η Google όταν είχε ανακοινώσει το project!
Κάνοντας ένα μικρό… ταξίδι στο παρελθόν, οι… γηραιότεροι ίσως θυμούνται πως παλιά δεν είχαμε «search engines» στο Internet, αλλά Indexing sites – όχι διαφορετικά από αυτά όπου σήμερα συναντά κανείς… torrents και αρχεία από τα newsgroups! Έτσι, μάλιστα, ξεκίνησε την «καριέρα» του και το -ακόμη αρκετά δημοφιλές- Yahoo, πριν «μεταλλαχτεί» σε «Yahoo search».
Τότε, projects αυτού του τύπου βασίζονταν στα άτομα που εργάζονταν «πίσω» τους, άτομα που «ταξίδευαν» από site σε site, μεταβαίνοντας ανάμεσα τους απλά ακολουθώντας τα links που «τα συνέδεαν», ή… μαθαίνοντας για αυτά όπως θα μαθαίναμε και εμείς: από κάποιο mail, από μια επίσημη ενημέρωση για την ύπαρξη τους, από «έναν φίλο»… Και τα καταχωρούσαν σε ταξινομημένους καταλόγους.
Στην πορεία αναπτύχθηκαν τεχνολογίες που ανέλαβαν να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία εντοπισμού και καταχώρισης των sites σε λίστες: οι υπολογιστές μπορούσαν πια να κάνουν αυτή τη δουλειά μόνοι τους και «αυτόματα». Όχι, όμως, και να αναγνωρίσουν αντικειμενικά το «ποια sites ήταν αξιόλογα», συχνά ούτε καν να… «καταλάβουν» σε ποια κατηγορία θα έπρεπε να τα εντάξουν! Η κατάσταση ήταν –και είναι- αυτό που θα λέγαμε «δίκοπο μαχαίρι»: υπάρχουν εκατομμύρια sites, και το να τα δουν, εκτιμήσουν και ταξινομήσουν όλα σε καταλόγους πραγματικοί άνθρωποι, είναι ένα κολοσσιαίο, αδύνατο στην υλοποίηση project, αφού πια το Internet είναι τεράστιο και χαώδες – και συνεχίζει καθημερινά να επεκτείνεται. Ταυτόχρονα, όμως, το να βασίζεται κανείς αποκλειστικά σε υπολογιστές για την ανακάλυψη, καταχώριση και «εκτίμηση» των sites έχει σημαντικά προβλήματα, όπως έχει μάθει στην πράξη η Google.
Ακριβώς για αυτό οι… ειδήμονες του SEO βρίσκουν τρόπους να «κοροϊδεύουν» και «εκμεταλλεύονται» τους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης, ώστε να μπορούν να «ανεβάζουν» στα αποτελέσματα τους κάποια sites για να εμφανίζονται «κοντά στην κορυφή» - αυξάνοντας τις δυνατότητες να τα επισκεφθεί κανείς. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το θέμα μας; Μεγάλη, αφού το «+1» είναι μια λύση που σκέφτηκε η Google, η οποία «ενώνει» τις δυο προσεγγίσεις δίχως να… της κοστίζει!
Στην πορεία αναπτύχθηκαν τεχνολογίες που ανέλαβαν να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία εντοπισμού και καταχώρισης των sites σε λίστες: οι υπολογιστές μπορούσαν πια να κάνουν αυτή τη δουλειά μόνοι τους και «αυτόματα». Όχι, όμως, και να αναγνωρίσουν αντικειμενικά το «ποια sites ήταν αξιόλογα», συχνά ούτε καν να… «καταλάβουν» σε ποια κατηγορία θα έπρεπε να τα εντάξουν! Η κατάσταση ήταν –και είναι- αυτό που θα λέγαμε «δίκοπο μαχαίρι»: υπάρχουν εκατομμύρια sites, και το να τα δουν, εκτιμήσουν και ταξινομήσουν όλα σε καταλόγους πραγματικοί άνθρωποι, είναι ένα κολοσσιαίο, αδύνατο στην υλοποίηση project, αφού πια το Internet είναι τεράστιο και χαώδες – και συνεχίζει καθημερινά να επεκτείνεται. Ταυτόχρονα, όμως, το να βασίζεται κανείς αποκλειστικά σε υπολογιστές για την ανακάλυψη, καταχώριση και «εκτίμηση» των sites έχει σημαντικά προβλήματα, όπως έχει μάθει στην πράξη η Google.
Ακριβώς για αυτό οι… ειδήμονες του SEO βρίσκουν τρόπους να «κοροϊδεύουν» και «εκμεταλλεύονται» τους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης, ώστε να μπορούν να «ανεβάζουν» στα αποτελέσματα τους κάποια sites για να εμφανίζονται «κοντά στην κορυφή» - αυξάνοντας τις δυνατότητες να τα επισκεφθεί κανείς. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με το θέμα μας; Μεγάλη, αφού το «+1» είναι μια λύση που σκέφτηκε η Google, η οποία «ενώνει» τις δυο προσεγγίσεις δίχως να… της κοστίζει!
Αν δεν μπορείς να βασίζεσαι απόλυτα στους αλγόριθμους σου για να σου παρουσιάζουν αντικειμενικά αποτελέσματα, αφού κάποιοι μπορούν να «τους κοροϊδεύουν», αλλά, ταυτόχρονα, δεν μπορείς και να προσλάβεις κάποια… εκατομμύρια εργαζόμενων για να αναλάβουν να καταλογογραφήσουν «με το χέρι» όλο το Internet, τι κάνεις; Απλά, βασίζεσαι στους χρήστες σου! Το «+1», λοιπόν, προσθέτει ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του, ένα πλήκτρο «+1» δίπλα από τα αποτελέσματα της Google Search. Ο χρήστης –που έχει δεχτεί να συμμετάσχει στο, για την ώρα, πειραματικό project- μπορεί πατώντας αυτό το πλήκτρο να «ψηφίσει» με «+1 πόντο» τα sites που θεωρεί πως ανταποκρίνονται καλύτερα στην αναζήτηση του και τον καλύπτουν. Αποτέλεσμα; Και «δούλεψαν οι αλγόριθμοι σου», και ένα «ανθρώπινο χέρι» συμμετείχε στη διαδικασία, εκτίμησε τα αποτελέσματα και «ξεχώρισε τα καλύτερα» δίχως να… χρειάζεται να πληρώσεις τον κάτοχο του. Αν, βέβαια, «σε λένε Google»!
Φυσικά, ακριβώς επειδή το «+1» μοιάζει με το «Like» του Facebook, αλλά και επειδή η Google είχε αναφέρει πως τα αποτελέσματα των «ψηφισμένων με +1 sites» θα παρουσιάζονται με έμφαση στο κριτήριο των «επαφών» (δηλαδή, αν οι φίλοι του χρήστη, των οποίων η σχέση με αυτόν είναι «ανιχνεύσιμη» μέσω κάποιων υπηρεσιών, π.χ. Gmail, Google Buzz, Facebook κ.λπ., θα δίνεται προτεραιότητα στα sites που αυτοί ψήφισαν με «+1» όταν ο χρήστης/φίλος τους αναζητά κάτι παραπλήσιο), μάλλον ήταν λογικό το «+1» να… παρεξηγηθεί από κάποιους ως «το νέο social δίκτυο της Google».
Φυσικά, μάλλον είναι εξίσου αναμενόμενο, όταν όντως η Google αποκαλύψει το social δίκτυο της, να εμπεριέχει κάποιου είδους δυνατότητα «Like» - και το «+1» υπάρχει ήδη, είναι παρόμοιο με το γνωστό Like και… αρκετά βολικό. Και «τότε», θα είναι και «δοκιμασμένο στην πράξη». Ίσως ακόμη και το όνομα του social δικτύου να είναι «+1».
Φυσικά, ακριβώς επειδή το «+1» μοιάζει με το «Like» του Facebook, αλλά και επειδή η Google είχε αναφέρει πως τα αποτελέσματα των «ψηφισμένων με +1 sites» θα παρουσιάζονται με έμφαση στο κριτήριο των «επαφών» (δηλαδή, αν οι φίλοι του χρήστη, των οποίων η σχέση με αυτόν είναι «ανιχνεύσιμη» μέσω κάποιων υπηρεσιών, π.χ. Gmail, Google Buzz, Facebook κ.λπ., θα δίνεται προτεραιότητα στα sites που αυτοί ψήφισαν με «+1» όταν ο χρήστης/φίλος τους αναζητά κάτι παραπλήσιο), μάλλον ήταν λογικό το «+1» να… παρεξηγηθεί από κάποιους ως «το νέο social δίκτυο της Google».
Φυσικά, μάλλον είναι εξίσου αναμενόμενο, όταν όντως η Google αποκαλύψει το social δίκτυο της, να εμπεριέχει κάποιου είδους δυνατότητα «Like» - και το «+1» υπάρχει ήδη, είναι παρόμοιο με το γνωστό Like και… αρκετά βολικό. Και «τότε», θα είναι και «δοκιμασμένο στην πράξη». Ίσως ακόμη και το όνομα του social δικτύου να είναι «+1».
Για την ώρα, όμως, το «+1» είναι απλώς ακριβώς αυτό που περιγράψαμε: ένας τρόπος «ψηφοφορίας» των «αποτελεσμάτων» που εμφανίζονται από το Google Search, ώστε στο μέλλον η Google να μπορεί να παρουσιάζει ακόμη πιο αξιόπιστες προτάσεις. Τα υπόλοιπα, παραμένουν… θεωρίες και φήμες!
Να αναφέρουμε... εγκυκλοπαιδικά, πως είχαμε αναφερθεί στο +1 και στο παρελθόν. Το δε αστείο είναι πως ενώ η φήμη ξεκίνησε με αναφορά στο ότι \"η Google αποκάλυψε κατά λάθος το extension της για χρήση του +1 μέσω του Google Chrome\" (κάτι όχι-και-τόσο-σημαντικό ως είδηση), στην πορεία \"μεταλλάχθηκε\" σε \"η Google κάνει τραγικό λάθος και πυροβολεί τον εαυτό της στο πόδι αποκαλύπτωντας εσφαλμένα την απάντηση της στο Facebook\"!
Να αναφέρουμε... εγκυκλοπαιδικά, πως είχαμε αναφερθεί στο +1 και στο παρελθόν. Το δε αστείο είναι πως ενώ η φήμη ξεκίνησε με αναφορά στο ότι \"η Google αποκάλυψε κατά λάθος το extension της για χρήση του +1 μέσω του Google Chrome\" (κάτι όχι-και-τόσο-σημαντικό ως είδηση), στην πορεία \"μεταλλάχθηκε\" σε \"η Google κάνει τραγικό λάθος και πυροβολεί τον εαυτό της στο πόδι αποκαλύπτωντας εσφαλμένα την απάντηση της στο Facebook\"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου