Ο Πρόεδρος της Epic Games, Mike Capps, θεωρεί πως το μέλλον των «κλασσικών» παιχνιδιών είναι πιο αβέβαιο από ποτέ – και υπαίτιοι είναι τα smartphones και το social gaming.
Η Epic Games είναι μια από τις κλασσικότερες εταιρείες στο χώρο του PC gaming. Και είναι πια περισσότερο γνωστή όχι για τη σειρά των «Unreal» τίτλων της (Unreal 1+2, σειρά Unreal Tournament), αλλά περισσότερο για τα «πιο σύγχρονα» Gears of War και, κυρίως, για τη «μηχανή» Unreal Engine στην οποία βασίζονται αυτοί και δεκάδες άλλοι τίτλοι, όπως τα Mass Effect, Homefront, Mortal Kombat. Όταν, λοιπόν, ο Πρόεδρος μιας εταιρείας που βρίσκεται τόσο «μέσα» στο gaming, παρέχοντας μια από τις σημαντικότερες «μηχανές» που αποτελεί την «καρδιά» πολλών από τους, επίσης, σημαντικότερους τίτλους, ισχυρίζεται πως «το μέλλον του gaming είναι αμφίβολο», μάλλον υπάρχει… σοβαρός λόγος ανησυχίας!
Συγκεκριμένα, πώς μπορεί να γνωρίζει κανείς «πώς θα διαδίδονται τα παιχνίδια του» στο πολύ κοντινό μέλλον; Θα συνεχίσουν να υπάρχουν καταστήματα και ο κόσμος να αγοράζει «παιχνίδια-σε-κουτιά», τη στιγμή που υπηρεσίες όπως η Steam της Valve διευκολύνουν την «αποκλειστικά ηλεκτρονική» διάθεση λογισμικού μέσω Internet, ή βλέποντας την επιτυχία των σύγχρονων «app stores»; Αξίζει να επενδύσει κανείς στην ανάπτυξη τίτλων για ένα μελλοντικό «PlayStation 4», τη στιγμή που δεν είναι σίγουρη η επιτυχία του; Μέχρι πρόσφατα, (φαινόταν πως) ίσχυε το «ο κόσμος θα αγοράσει σίγουρα το PlayStation 3 γιατί ο πρόγονος του, το PlayStation 2, ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο». Σήμερα, μια τέτοια απόφαση είναι απλά ρίσκο.
Ακόμη χειρότερα, και παρά το ότι η ίδια η Epic διέθεσε για το iOS τον πολύ επιτυχημένο τίτλο Infinity Blade, ο Mike Capps θεωρεί πως «τα παιχνίδια του ενός δολαρίου» (αφού τόσο κοστίζει η πλειοψηφία των τίτλων του iPhone) μάλλον έχει κάνει σημαντική ζημιά στη βιομηχανία του gaming. Διότι, αν κανείς έχει συνηθίσει, πια, να αγοράζει παιχνίδια «για ένα δολάριο», πώς μπορεί κανείς να τον πείσει πως ένα άλλο παιχνίδι «αξίζει εξήντα δολάρια»; Έτσι, είναι αρκετά πιθανό ακόμη και οι μεγάλες εταιρείες του χώρου να αρχίσουν να στρέφονται προς τα μικρά, ασήμαντα αλλά προσοδοφόρα social/casual «παιχνιδάκια», στα οποία υπάρχει μικρότερη επένδυση/ρίσκο με μεγαλύτερη πιθανότητα εσόδων, αντί για τις σημερινές «υπερπαραγωγές» του gaming.
Η Epic Games είναι μια από τις κλασσικότερες εταιρείες στο χώρο του PC gaming. Και είναι πια περισσότερο γνωστή όχι για τη σειρά των «Unreal» τίτλων της (Unreal 1+2, σειρά Unreal Tournament), αλλά περισσότερο για τα «πιο σύγχρονα» Gears of War και, κυρίως, για τη «μηχανή» Unreal Engine στην οποία βασίζονται αυτοί και δεκάδες άλλοι τίτλοι, όπως τα Mass Effect, Homefront, Mortal Kombat. Όταν, λοιπόν, ο Πρόεδρος μιας εταιρείας που βρίσκεται τόσο «μέσα» στο gaming, παρέχοντας μια από τις σημαντικότερες «μηχανές» που αποτελεί την «καρδιά» πολλών από τους, επίσης, σημαντικότερους τίτλους, ισχυρίζεται πως «το μέλλον του gaming είναι αμφίβολο», μάλλον υπάρχει… σοβαρός λόγος ανησυχίας!
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Πρόεδρο της Epic Games, Mike Capps, σήμερα το μέλλον της βιομηχανίας του gaming δείχνει πιο αβέβαιο από ποτέ – και η αιτία είναι η ραγδαία εξάπλωση των smartphones και του social, casual και mobile gaming. Δυστυχώς, πολλές από τις «αξίες» που όσοι εργάζονταν στο χώρο του gaming θεωρούσαν δεδομένες εδώ και χρόνια, δεν ισχύουν πια, και δύσκολα μπορεί να προβλέψει κανείς «τι επιφυλάσσει το μέλλον».
Συγκεκριμένα, πώς μπορεί να γνωρίζει κανείς «πώς θα διαδίδονται τα παιχνίδια του» στο πολύ κοντινό μέλλον; Θα συνεχίσουν να υπάρχουν καταστήματα και ο κόσμος να αγοράζει «παιχνίδια-σε-κουτιά», τη στιγμή που υπηρεσίες όπως η Steam της Valve διευκολύνουν την «αποκλειστικά ηλεκτρονική» διάθεση λογισμικού μέσω Internet, ή βλέποντας την επιτυχία των σύγχρονων «app stores»; Αξίζει να επενδύσει κανείς στην ανάπτυξη τίτλων για ένα μελλοντικό «PlayStation 4», τη στιγμή που δεν είναι σίγουρη η επιτυχία του; Μέχρι πρόσφατα, (φαινόταν πως) ίσχυε το «ο κόσμος θα αγοράσει σίγουρα το PlayStation 3 γιατί ο πρόγονος του, το PlayStation 2, ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο». Σήμερα, μια τέτοια απόφαση είναι απλά ρίσκο.
Ακόμη χειρότερα, και παρά το ότι η ίδια η Epic διέθεσε για το iOS τον πολύ επιτυχημένο τίτλο Infinity Blade, ο Mike Capps θεωρεί πως «τα παιχνίδια του ενός δολαρίου» (αφού τόσο κοστίζει η πλειοψηφία των τίτλων του iPhone) μάλλον έχει κάνει σημαντική ζημιά στη βιομηχανία του gaming. Διότι, αν κανείς έχει συνηθίσει, πια, να αγοράζει παιχνίδια «για ένα δολάριο», πώς μπορεί κανείς να τον πείσει πως ένα άλλο παιχνίδι «αξίζει εξήντα δολάρια»; Έτσι, είναι αρκετά πιθανό ακόμη και οι μεγάλες εταιρείες του χώρου να αρχίσουν να στρέφονται προς τα μικρά, ασήμαντα αλλά προσοδοφόρα social/casual «παιχνιδάκια», στα οποία υπάρχει μικρότερη επένδυση/ρίσκο με μεγαλύτερη πιθανότητα εσόδων, αντί για τις σημερινές «υπερπαραγωγές» του gaming.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου